Subscribe:

Tuesday, January 31, 2012

Weds Prep: Make Up Artist.

Semua orang nak kelihatan menarik pada hari pernikahan, persandingan, resepsi, ape bagai semua. Kan? I bet semua orang lah. Takde sorang pun nak kelihatan buruk. To be honest with u, saya cerita la time tunang haritu. Saya saving tp saving2x saya amik juga make up tunang rm180. Tapi actually tu sebenarnya dah ok dah compare to make up artist lain. So, I was like.. tak sabarnye nak make up since saya ni bukan lah kaki make up orangnya.

Sesampainya MUA saya time event tu, tanpa buang masa, dia make upkan la saya. Saya taktau plak yg MUA saya ni mmg typical suka yang heavy2x.. Saya rasa dia make up heavy.. but mungkin dalam gambar nampak make up tu cantik la kut. I dont know. Tapi saya tak suka make up tu sbb saya tak suka make up heavy. Yang sampai boleh mengubah wajah kita. and one thing about the make up is that bila berpeluh, make up PECAH! I have to bring along tissue whenever nak gi mane2x.

So I'm thinking to hire a really good MUA for my wedding. Saya ada survey mcm2x.. nurin, seindahwajah, saidatulnisa.. semua nya memang MUA yang top2x punya. banyak2x make up ni, saya suka yang seindahwajah punya make up sebab dia sangat fokus pada mata sahaja. Suka make up "smokey eyes". Cantik sangat. Nama MUA dia awin. Tapi bila tanya, harga dah cecah ribu... rasa macam.. okkkkkkkkk...

Tak mampu la bila dah sampai ribu. tapi I can say that her make up was awesome! Lepas tu saya cari lagi, cari MUA yg boleh buat natural make up yet glowing, and nmpk seri.. Baca dari review some of B2B members.. saya terpanggil untuk contact Anna Cherrie. Orangnya sangat peramah. She told me that the price is rm650/session. Mula2x rasa macam ok kut since dia ni agak popular lah and her artwork mmg cntik n natural n kena dengan taste saya.. Tapi bila tanya tunang, n pkir balik, macam mahal pulak. How? Argggghhhh!

One of her artwork yang saya suka sangat. Natural yet gorgeous!



Berbaloi tak?
Kalau nak tengok more on her artworks, u can visit her website --> Anna Cherrie

:)

0 comments:

Post a Comment